CONNECT:  
             

Στη ζυγαριά …της επιδερμίδας

Λένα Ιωαννίδου Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2016
Λένα Ιωαννίδου

 

Δίαιτες και επιδερμίδα Ανάλογα με τη δίαιτα που αποφασίζουμε να ακολουθήσουμε, μπορούμε να μετρήσουμε τα κέρδη μας από την αλλαγή στον τρόπο  διατροφής και τις απώλειές μας σε κιλά. Εμείς σήμερα θα μετρήσουμε τα κέρδη και τις απώλειες που αφήνουν μερικές από τις πιο διάσημες δίαιτες …στην επιδερμίδα μας.

Χορτοφαγική δίαιτα (vegan)

Κέρδη: Αντιοξειδωτικά και φυτικά θρεπτικά συστατικά. Η κατανάλωση άφθονων λαχανικών από τις φανατικές vegans θωρακίζει την επιδερμίδα τους από τις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες.

Απώλειες: Πρωτεΐνες και βιταμίνη Β12. Η απουσία γαλακτοκομικών και αυγών από το διαιτολόγιο στερεί τον οργανισμό αλλά και την επιδερμίδα από πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Επίσης, επειδή είναι μια δίαιτα με ελάχιστα λιπαρά, είναι απαραίτητη η κατανάλωση σπόρων πλούσιων σε έλαια, γιατί η επιδερμίδα κινδυνεύει από αφυδάτωση.

Δίαιτα χωρίς γλουτένη (gluten-free)

Κέρδη: Μειωμένη πρόσληψη σε σάκχαρα. Ο εξοστρακισμός από το διαιτολόγιο των σιτηρών που περιέχουν γλουτένη (σιτάρι, τριτικάλε, βρόμη, κριθάρι και σίκαλη) περιορίζει πρόσληψη σακχάρων που ανεβάζουν τη γλυκόζη και προκαλούν το φαινόμενο της γλυκοζυλίωσης, δηλαδή τη φθορά των ινών του κολλαγόνου που οδηγεί στη χαλάρωση της επιδερμίδας .

Απώλειες: Αυξημένη πρόσληψη σε σάκχαρα. Όχι, δεν κάναμε λάθος! Η αντικατάσταση των σιτηρών με προϊόντα gluten-free θα σας γλυτώσει από τη βλαβερή(;) γλουτένη όχι όμως και από την «κρυμμένη» ζάχαρη που περιέχουν όλα σχεδόν τα τυποποιημένα τρόφιμα…

Παλαιολιθική ή Δίαιτα των σπηλαίων (Paleo diet)

Κέρδη: Αντιοξειδωτικά. Η κατανάλωση ωμών, μη επεξεργασμένων τροφών όπως για παράδειγμα τα λαχανικά ή οι ξηροί καρποί προσφέρει στην επιδερμίδα μια ισχυρή αντιοξειδωτική ασπίδα .

Απώλειες: Ο αποκλεισμός μεγάλων ομάδων τροφών όπως είναι τα όσπρια, τα ψυχανθή, τα γαλακτοκομικά κλπ. στερούν την επιδερμίδα από πολύτιμα θρεπτικά συστατικά ενώ εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης πρωτεϊνών ζωικής προέλευσης (κρέας) και κορεσμένων λιπαρών, η μικροκυκλοφορία δυσχεραίνει, οι τοξίνες συσσωρεύονται, η επιδερμίδα δεν οξυγονώνεται σωστά και δεν αργούν να εμφανιστούν σημάδια ξηρότητας και φλεγμονή.

Δίαιτα χαμηλών λιπαρών

Κέρδη: Ο αποκλεισμός τροφών πλούσιων σε κορεσμένα λιπαρά ζωικής κυρίως προέλευσης, όπως είναι το κόκκινο κρέας ή τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, περιορίζει σημαντικά τον σχηματισμό ελεύθερων ριζών , αιτία πρόωρης γήρανσης της επιδερμίδας. Απώλειες: Λιπαρά οξέα. Ο αποκλεισμός όλων των λιπών από τη διατροφή στερεί την επιδερμίδα από τα ευεργετικά μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που βρίσκονται σε τροφές όπως οι ξηροί καρποί, τα λιπαρά ψάρια, οι ελιές ή το αβοκάντο, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται ο υδρολιπιδικός της μανδύας και να εμφανίζει σημάδια αφυδάτωσης και ξηρότητας .

Δίαιτα South Beach

Κέρδη: Ο περιορισμός των «κακών» υδατανθράκων και λιπών όπως είναι τα ζυμαρικά, το λευκό ψωμί , η ζάχαρη και τα λίπη ζωικής προέλευσης, μειώνει την έκκριση κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες η οποία ευθύνεται για προβλήματα της επιδερμίδας (σπυράκια, ερεθισμοί κλπ) . H κατανάλωση τροφών ολικής άλεσης, φρούτων και άφθονων λαχανικών, προσφέρει στην επιδερμίδα τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά, ενώ ο αποκλεισμός της ζάχαρης περιορίζει τις μικροφλεγμονές που φθείρουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη.

Απώλειες: Αφυδάτωση. Στην πρώτη φάση της δίαιτας που αποκλείει για 2 εβδομάδες όλα τα σάκχαρα, τους υδατάνθρακες, τα φρούτα και ορισμένα λαχανικά ζάχαρη η επιδερμίδα μπορεί να εμφανίσει σημάδια αφυδάτωσης. Πίνετε άφθονο νερό.

Δίαιτα με ομάδα αίματος

Κέρδη: Εξαρτάται γιατί ουσιαστικά μιλάμε για 4 διαφορετικές δίαιτες. Αν ανήκετε στην ομάδα αίματος που «προτιμά» τα φρούτα και τα λαχανικά (ομάδα Α) η επιδερμίδα θα έχει πολλά από όσα χρειάζεται.

Απώλειες: Και πάλι εξαρτάται. Το διαιτολόγιο για παράδειγμα που συστήνεται στην ομάδα αίματος 0 περιέχει πολλές πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης οι οποίες είναι όξινες , με αποτέλεσμα να διαταράσσεται το pH της επιδερμίδας και επιπλέον να γίνεται ευάλωτη στη UV ακτινοβολία.

Δίαιτα Ζώνης

Κέρδη: Προστασία κολλαγόνου, αντιγήρανση. Η αυστηρή τήρηση της αναλογίας μεταξύ λιπών, υδατανθράκων και πρωτεϊνών, ελέγχει τα επίπεδα ινσουλίνης και συμβάλλει στη σταθεροποίηση της γλυκόζης στο αίμα και στην προστασία του κολλαγόνου της επιδερμίδας από την γλυκοζυλίωση.. Επιπλέον, η καθημερινή κατανάλωση τροφών πλούσιων σε «καλά λίπη», όπως είναι τα ω-3 λιπαρά, περιορίζει τις μικροφλεγμονές των κυττάρων-μια από τις βασικές αιτίες γήρανσης- και διατηρεί την επιδερμίδα ενυδατωμένη, ελαστική και λαμπερή.

Απώλειες: Μικρές. Θεωρείται ισορροπημένη δίαιτα, επομένως «φιλική» προς την επιδερμίδα, με την προϋπόθεση ότι επιλέγονται οι σωστές πρωτεΐνες (όχι κόκκινο κρέας κλπ).

Μεσογειακή δίαιτα

Κέρδη: Αντιοξειδωτικά και φυτικά θρεπτικά συστατικά. Η παρουσία στο μεσογειακό μενού άφθονων φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, ξηρών καρπών και δημητριακών ολικής άλεσης είναι ευεργετική όχι μόνο για την προστασία της καρδιάς αλλά και της επιδερμίδας.

Απώλειες: Καμία. Δεν θεωρείται τυχαία η πιο ισορροπημένη διατροφή

 

 

 

© Copyright 2019 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

2015-04-10
All about skin

Καλύπτει έκταση 2 τετραγωνικών μέτρων, ζυγίζει 4 περίπου κιλά και έχει πάχος  4 χιλιοστά –το πολύ....  

GLYCATION

 

2019-02-18
Τα AGEs που μας …γερνάνε

Δεν είναι τόσο… διάσημα όσο οι ακτίνες UV, διεκδικούν όμως κι αυτά το ρόλο του «κακού» στο σήριαλ...  

acid skin benefits

 

2019-02-13
AHA: κάτι παραπάνω από απαραίτητα

Το δεύτερο συνθετικό του συχνά παραπλανά. Τα άλφα -υδροξυοξέα ή ΑΗΑ, στη σωστή τους δοσολογία,...  

allantoin

 

2019-02-11
Ένας άγνωστος ευεργέτης για την ευαίσθητη επιδερμίδα

Ονομάζεται αλλαντοΐνη και συνήθως κρατά …χαμηλό προφίλ. Δεν συχνάζει στις λίστες με τα trendy συστατικά,...  

ελαστίνη

 

2017-09-04
​Πόση ελαστίνη έχει ακόμα η επιδερμίδα σας;

Τσιμπήστε το δέρμα στη ράχη του χεριού σας και παρατηρήστε πόσο γρήγορα επανέρχεται στην αρχική...  

hyaluronic acid

 

2018-02-05
Υαλουρονικό οξύ: το μέγεθος...  μετράει

Είναι αμέτρητες πλέον οι καλλυντικές φόρμουλες που περιέχουν υαλουρονικό οξύ, άλλοτε για να προσφέρουν...  

skincare ingredients penetration

 

2017-03-24
Μέχρι πού φτάνουν τα συστατικά των καλλυντικών;

«Διεισδύει σε βάθος, δρα στην καρδιά των κυττάρων…». Όλες έχουμε κάποια στιγμή αναρωτηθεί τι ακριβώς...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;