Η «καθαρή ομορφιά» είναι ...in
Δεν είναι μόνο φυτικά, δεν είναι μόνο «οικολογικά», δεν είναι μόνο φιλικά προς την επιδερμίδα. Τα προϊόντα που συντάσσονται με το κίνημα του clean beauty, είναι όλα αυτά μαζί -και όχι μόνο. Οι ενημερωμένοι καταναλωτές του παγκόσμιου ψηφιακού χωριού τα αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή και σήμερα θεωρούνται το πιο hot trend στον κόσμο των καλλυντικών. Ας δούμε γιατί. Αφορμή για το σημερινό post στάθηκαν μια είδηση από τον χώρο της βιομηχανίας καλλυντικών και μια συζήτηση που είχα πρόσφατα με τον γιο μιας παλιάς καλής μου φίλης. Η είδηση είναι ότι η Shiseido, η παγκόσμιας φήμης Ιαπωνική εταιρεία καλλυντικών, εξαγόρασε στις 8 Οκτωβρίου την Drunk Elephant , για 845 εκατομμύρια δολάρια, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για μια νεοφερμένη- γεννήθηκε μόλις το 2012- μάρκα προϊόντων περιποίησης. Για εσάς που πιθανότατα δεν γνωρίζετε τι εστί Drunk Elephant, σας λέμε πως το μικρό αυτό indie brand με το αστείο όνομα, δημιούργημα της Tiffany Masterson, -μια μαμά 4 παιδιών από το Χιούστον(!)-,θεωρείται μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες προϊόντων περιποίησης στην ιστορία! Όχι άδικα βέβαια αφού έβαλε κι αυτό το…λιθαράκι του σε ένα από τα μεγαλύτερα trends των τελευταίων χρόνων στην ομορφιά: το clean beauty! Η κουβέντα με τον 30χρονο γιο της φίλης μου, είχε κι αυτή σχέση με τα καλλυντικά. Επειδή ζει στη Βόρεια Ευρώπη, όπου οι κλιματολογικές συνθήκες το χειμώνα είναι αρκετά σκληρές για την επιδερμίδα, του πρόσφερα μια ενυδατική κρέμα, made in Greece, για να τη δοκιμάσει. Προς μεγάλη μου έκπληξη, το πρώτο πράγμα που έκανε, αφού με ευχαρίστησε, ήταν να διαβάσει τη λίστα των συστατικών της! Τον ρώτησα φυσικά τι καταλαβαίνει από αυτή και αντί άλλης απάντησης μου έδειξε την εφαρμογή που είχε κατεβάσει στο κινητό του-ήταν το Think Dirty - με την οποία πριν αγοράσει ένα καλλυντικό ελέγχει, σκανάροντας το προϊόν, ποια συστατικά περιέχει ή αν κάποιο από αυτά μπορεί ενδεχομένως να δημιουργήσει πρόβλημα στην επιδερμίδα του .
Θα απορείτε ίσως πώς μπορεί να συνδέεται μια επιχειρηματική είδηση με μια φιλική κουβέντα για καλλυντικά και μάλιστα με έναν άνδρα; Κι όμως, η θεαματική άνοδος των indie brands, όπως είναι η Drunk Elephant χρωστάει πολλά στους “skintellectuals” (από το skin και το intellectuals), αυτή τη νέα γενιά ενημερωμένων καταναλωτών που γνωρίζουν καλά τις ανάγκες τις επιδερμίδας τους και, όπως ο νεαρός φίλος μας, …ψάχνονται πολύ πριν βάλουν κάτι στο πρόσωπό τους. Οι skintellectuals δεν είναι εχθροί της …χημείας, ούτε πιστεύουν ότι μόνο το φυσικό είναι καλό. Είναι όμως απαιτητικοί. Έχοντας λάβει από το διαδίκτυο, όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το τι προσφέρει κάθε συστατικό ή γιατί βρίσκεται στη φόρμουλα ενός προϊόντος, αναζητούν καλλυντικά, προσεκτικά σχεδιασμένα, χωρίς περιττά ή αμφιλεγόμενα συστατικά, που να είναι αποτελεσματικά, ασφαλή και φιλικά για την επιδερμίδα, το περιβάλλον και την…τσέπη τους. Στον ακτιβισμό του clean beauty που υιοθέτησαν πρώτα, τα μικρά, ανεξάρτητα brands καλλυντικών βρήκαν την απάντηση που ζητούσαν. Γι’ αυτό και τα αγκάλιασαν.
Τι πρεσβεύει το Clean beauty; Ασφάλεια, βιωσιμότητα, ηθική, διαφάνεια. Αυτοί είναι οι τέσσερις πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται το φαινόμενο του Clean Beauty. Ας δούμε τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη. “Free-from”, αλλά με μέτρο. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των clean beauty brands είναι ότι τα προϊόντα τους είναι απαλλαγμένα από συγκεκριμένα συστατικά (θειικές και φθαλικές ενώσεις, parabens, φορμαλδεΰδη, τεχνητά αρώματα κλπ.) τα οποία έχουν ενοχοποιηθεί ότι προκαλούν ερεθισμούς και ενδεχομένως βλάπτουν την επιδερμίδα. Στη θέση τους επιλέγουν συστατικά τα οποία είναι ασφαλέστερα για την επιδερμίδα και συγχρόνως έχουν όσο το δυνατόν λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Δεν παρασύρονται ωστόσο από την εμμονή του “free from”. Στις ετικέτες των προϊόντων τους δεν θα δούμε ασάφειες και γενικότητες του τύπου «χωρίς χημικά», γιατί αφενός οι ισχυρισμοί αυτοί δεν γίνονται πλέον πιστευτοί, αφετέρου δε οι “skintellectuals” απαιτούν να γνωρίζουν με ακρίβεια ποια συστατικά δεν περιέχονται στη φόρμουλα- και να μην ξεχνάμε βέβαια ότι η νέα οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έθεσε αυστηρούς περιορισμούς στη χρήση τους.
Φυσικά ή συνθετικά συστατικά; Για τα clean beauty brands, το παλιό αυτό δίλημμα της ομορφιάς έχει μπει σε άλλες βάσεις. Προφανώς και προτιμούν να εμπλουτίζουν τις συνθέσεις των προϊόντων τους με συστατικά φυσικής προέλευσης, όπου αυτό είναι εφικτό, λαμβάνουν όμως υπόψη και άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως είναι η αποτελεσματικότητα και η καλλυντική ευχαρίστηση που προσφέρει το τελικό προϊόν αλλά και η πηγή προέλευσης των συστατικών του. Για παράδειγμα, το φοινικέλαιο (palm oil) είναι ένα ευρύτατα διαδεδομένο φυτικό συστατικό, ευεργετικό για την επιδερμίδα. Λόγω όμως της τεράστιας ζήτησης, έχει γίνει αιτία για την αποψίλωση και την καταστροφή του οικοσυστήματος των τροπικών δασών. Αυτό σημαίνει ότι μολονότι είναι φυτικό και ασφαλές για εμάς, η χρήση του – όταν δεν προέρχεται από πιστοποιημένες, βιώσιμες καλλιέργειες- δεν είναι ηθική, επομένως η παρουσία του σε ένα clean, eco-friendly προϊόν αποκλείεται. Αντίστοιχα, ένα πινέλο μακιγιάζ με φυσικές τρίχες δεν έχει θέση στην γκάμα ενός clean beauty brand που δηλώνει cruelty-free, ούτε το μέλι σε μια σύνθεση που θέλει να είναι κατάλληλη για vegans. Από την άλλη, δεν είναι σπάνιο να συναντήσουμε κάποια από τις διαβόητες σιλικόνες, σε μια «clean» φόρμουλα, γιατί, αν και συνθετικές, θεωρούνται απόλυτα ασφαλείς και με εξαιρετικές καλλυντικές ιδιότητες, σύμφωνα δε με νεότερες μελέτες, δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον τόσο όσο πιστευόταν παλιότερα.
Clean, από την… παραγωγή ως την κατανάλωση. Δεν είναι όμως μόνο τα συστατικά των καλλυντικών που έκαναν τα clean beauty brands ελκυστικά στους skintellectuals. Ήταν και η δέσμευσή τους να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής περιορίζοντας στο ελάχιστο ή και μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα-μια πρακτική που, για να είμαστε ειλικρινείς, εφαρμόζουν πλέον και οι κολοσσοί της βιομηχανίας καλλυντικών. Υιοθετώντας «πράσινες» τεχνολογίες, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά στις συσκευασίες των προϊόντων τους, οι μικρές αυτές ανεξάρτητες εταιρείες απέδειξαν έμπρακτα ότι ένα καλλυντικό προϊόν μπορεί, από τον σχεδιασμό, τα συστατικά του και τη διαδικασία παραγωγής του μέχρι και τη διανομή του να είναι αληθινά «καθαρό».
.
|
|||||||
|
© Copyright 2024 - Skingurus.gr |
|
Disclaimer |
|
||
2021-06-14 Ο χρόνος, τα σημάδια του και τα… γονίδιά μας Είναι γεγονός ότι κάποιες γυναίκες μεγαλώνουν πιο όμορφα από κάποιες άλλες. Γιατί; Διότι από καθαρή... |
|
||
2020-03-11 Τι κάνει, τελικά, μια κρέμα αποτελεσματική; Η υψηλή περιεκτικότητά της σε δραστικά συστατικά είναι η προφανής απάντηση. Όμως τα πράγματα δεν... |
|
||
2020-08-24 Καλλυντικά χωρίς γλουτένη: μήπως υπερβάλλουμε; Εδώ και αρκετά χρόνια, η βιομηχανία καλλυντικών, θέλοντας να συμβαδίσει με το πανίσχυρο πλέον trend του... |
|
||
2020-10-12 Μέχρι πού φτάνουν τα συστατικά των καλλυντικών; «Διεισδύει σε βάθος, δρα στην καρδιά των κυττάρων…». Όλες έχουμε κάποια στιγμή αναρωτηθεί τι ακριβώς... |
|
||
2021-04-14 Στο κατώφλι των 50 Το πέρασμα στην ωριμότητα που σηματοδοτεί η δεκαετία των 50 συνοδεύεται από μία σειρά έντονων αλλαγών... |
|
||
2021-04-16 Τα βακτήρια αγαπούν την επιδερμίδα μας Γιατί μιλούν όλοι για το μικροβίωμα; Τι γυρεύουν τα προβιοτικά στα καλλυντικά μας; Και γιατί η βιολογική... |
|
||
2021-06-09 Πίσω από τις λέξεις της ομορφιάς Αν οι εντυπωσιακές «λέξεις-κλειδιά» στην ετικέτα μιας καλλυντικής κρέμας ήταν η μόνη σας πηγή ενημέρωσης... |
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;