CONNECT:  
             

​Πού πάει …η ομορφιά το 2019;

Λένα Ιωαννίδου Τετάρτη, 2 Ιανουαρίου 2019
Λένα Ιωαννίδου

 

Beauty trends 2019 Η καινούργια χρονιά κάνει μόλις τα πρώτα της βήματα.  Για μια ακόμα φορά, οι ειδικοί αναλυτές μελέτησαν τις καταναλωτικές μας συνήθειες, αφουγκράστηκαν τις νέες μας ανάγκες και έκαναν τις προβλέψεις τους για τις τάσεις που αναμένεται να επικρατήσουν το 2019 στον κόσμο της ομορφιάς. Η βιομηχανία καλλυντικών πάντως τις έλαβε σοβαρά υπόψη και υπόσχεται να μας εκπλήξει θετικά…  

Πριν έναν ακριβώς χρόνο αναρωτιόμασταν και πάλι «Πού πάει η ομορφιά το 2018». Οι περισσότερες από τις προβλέψεις των ειδικών, μπορούμε να πούμε τώρα με βεβαιότητα, επαληθεύτηκαν. Η έμφαση που δόθηκε από πολλά beauty brands στην «ηθική» διάσταση της ομορφιάς, με πολυάριθμες πρωτοβουλίες για το περιβάλλον και την κοινωνία είναι ίσως η πιο χαρακτηριστική απόδειξη: Το 2018, είδαμε τη βιομηχανία καλλυντικών να στρέφεται σε πιο φυσικές, eco friendly φόρμουλες προϊόντων, απαλλαγμένες από αμφισβητούμενα ή «ύποπτα» συστατικά και να δίνει έμφαση στην ανάπτυξη βιώσιμων μεθόδων παραγωγής, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Είδαμε επίσης να αναπτύσσονται δράσεις για την προστασία του φυσικού πλούτου του πλανήτη, να γενικεύεται -με ελάχιστες πλέον εξαιρέσεις- η απαγόρευση των δοκιμών των καλλυντικών σε ζώα αλλά και να αναλαμβάνονται διεθνείς εκστρατείες ευαισθητοποίησης για κοινωνικά θέματα.

Επόμενος στόχος: «Μηδενικά απόβλητα».

H Mintel, μια από τις εγκυρότερες διεθνείς εταιρείες έρευνας αγοράς, ξεκινά τις προβλέψεις της για το 2019 με μια προειδοποίηση: όσες μεγάλες -και μοιραία αργοκίνητες- εταιρείες καλλυντικών δεν επενδύσουν τώρα σε βιώσιμες λύσεις για τη δραστική μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος δεν θα υπάρξει μέλλον γι’ αυτές. Η παντοδυναμία τους απειλείται ήδη από τις μικρές ανεξάρτητες εταιρείες (Indie brands) που έκαναν ευφυώς σημαία τους την «eco-ethical» προσέγγιση στην ομορφιά. Ευτυχώς, η προειδοποίηση αυτή έχει ήδη εισακουστεί τουλάχιστον από τους βασικούς παίκτες της βιομηχανίας της ομορφιάς (LOréal, Unilever, Procter & Gamble, Avon, Estée Lauder κλπ.) που στηρίζουν έμπρακτα την ιδέα των «μηδενικών αποβλήτων» (sub-zero waste).

Μια από τις σημαντικότερες δεσμεύσεις τους για τη νέα χρονιά είναι η μείωση της χρήσης πλαστικού στις συσκευασίες των προϊόντων τους. Συμμετέχοντας ενεργά στην παγκόσμια εκστρατεία #PassOnPlastic, η Estée Lauder προσανατολίζεται στηναντικατάσταση του πλαστικού από τις συσκευασίες της με βιοδιασπώμενα υλικά φυτικής προέλευσης. Η Unilever και η LOréal έχουν δεσμευτεί ότι μέχρι το 2025 το 100% των συσκευασιών τους θα είναι από ανακυκλωμένα, ανακυκλώσιμα ή επαναχρησιμοποιούμενα υλικά ενώ η Procter & Gamble παρουσίασε φέτος το πρώτο ανακυκλώσιμο μπουκάλι σαμπουάν Head & Shoulders φτιαγμένο από πλαστικά που πετιούνται στις παραλίες! Μια ακόμα δέσμευση, είναι το #WaterlessBeauty η εξοικονόμηση νερού τόσο στις φόρμουλες των καλλυντικών προϊόντων και στη διαδικασία παραγωγής τους όσο και στη χρήση του από τον καταναλωτή. Η Avon έχει ήδη φτάσει στο 95% του στόχου που είχε δεσμευτεί να καλύψει ως το 2020 , για μείωση κατανάλωσης νερού στις μονάδες παραγωγής της και θέτει τον επόμενο στόχο της για μηδενικό αποτύπωμα νερού σε χώρες με προβλήματα λειψυδρίας (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία). Η L'Oréal έχει δεσμευτεί να μειώσει την κατανάλωση νερού κατά 60% ανά προϊόν μέχρι το 2020, ενώ από αρκετά brands αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά καινοτόμα «ξηρά» προϊόντα – π.χ. καθαριστικά σε σκόνη ή dry μάσκες προσώπου- που δεν θα περιέχουν νερό στη σύνθεσή τους.

Καλλυντικά για… “skintellectuals

Μια ακόμα τάση που αναμένεται να επικρατήσει το 2019 στο χώρο της ομορφιάς είναι η ανάγκη για διαφάνεια και εντιμότητα γύρω από τα συστατικά που χρησιμοποιούνται . Για τη διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία των «ψαγμένων» καταναλωτριών-οι λεγόμενες και “skintellectuals” – η κρυψίνοια που συχνά διακρίνει τις εταιρείες καλλυντικών ως προς τις φόρμουλες των προϊόντων τους δεν είναι πλέον αποδεκτή. Δεν αρκούνται απλά στη φήμη του brand για να αγοράσουν μια αντιγηραντική κρέμα, αλλά απαιτούν να γνωρίζουν ποια ακριβώς ενεργά συστατικά εμπλουτίζουν τη σύνθεσή της . Έτσι, θα δούμε φέτος πολλά brands, ακόμα και της ευρείας διανομής, να προβάλλουν εμφανώς -και όχι στα… ψιλά- τη λίστα των συστατικών που περιέχουν τα προϊόντα τους.

Η φύση σώζει-και πάλι…

Φιλοδοξώντας να ικανοποιήσουν την απαίτηση των καταναλωτριών για «καθαρές» και πιο «πράσινες» καλλυντικές φόρμουλες- μια όχι και τόσο νέα τάση μιας και φιγουράρει σταθερά κάθε χρόνο στη λίστα των beauty trends- οι επιστήμονες μας επιφυλάσσουν και φέτος εκπλήξεις με νέα δραστικά συστατικά από τον κόσμο των φυτών. Θα δούμε λιπαρά οξέα που προέρχονται από την έκθλιψη σπόρων από κωνοφόρα δέντρα σε προϊόντα που αντιμετωπίζουν τις μικροφλεγμονές της επιδερμίδας από το οξειδωτικό στρες ή το πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και ωμέγα 3 έλαιο κράμβης σε αντιγηραντικές συνθέσεις. Θα δούμε επίσης προϊόντα μακιγιάζ με χρωστικές φυτικής προέλευσης (από ραπανάκια, μούρα αφροξυλιάς (σαμπούκος) και ροζ γλυκοπατάτες).

Skip care, το νέο skin care

Η αλλαγή είχε ήδη διαφανεί από το 2018. Η μόδα της ρουτίνας περιποίησης των 10 βημάτων που εισέβαλε στη Δύση μέσω Κορέας, αφού μας εντυπωσίασε και μας έπεισε να την υιοθετήσουμε -όχι χωρίς δυσκολία- είχε αρχίσει να κουράζει. Το εντυπωσιακό όμως ήταν ότι και η τάση που γεννήθηκε για να αντιπαρατεθεί σε αυτό το περίπλοκο τελετουργικό μας έρχεται και πάλι από την Κορέα! Το skip care ή skin diet όπως αποκαλείται το νέο trend, σηματοδοτεί μια επιστροφή σε μια πιο μινιμαλιστική προσέγγιση στη ρουτίνα ομορφιάς, με λιγότερα αλλά «σκληρότερα εργαζόμενα» καλλυντικά. Έτσι θα δούμε να κατακλύζουν την αγορά αμπούλες και κάψουλες με «φρέσκα» συστατικά (υαλουρονικό οξύ, βιταμίνη C κ.α.) σε καθαρή μορφή, αλλά και boosters στοχευμένης δράσης εμπλουτισμένα με ενεργά συστατικά σε υψηλότερες συγκεντρώσεις, που θα μας εξασφαλίζουν το αποτέλεσμα που επιθυμούμε χωρίς να χρειάζεται να αναλωθούμε στη χρονοβόρα τέχνη του layering

Σε μινιμαλιστική γραμμή άλλωστε κινείται και το νέο trend του J-Beauty, το «αντίπαλο δέος» του K-Beauty που έκανε την εμφάνισή του τη χρονιά που μας πέρασε και αναμένεται να κυριαρχήσει και το 2019. Η απλούστερη αλλά πιο σοφιστικέ ρουτίνα περιποίησης των γυναικών της Ιαπωνίας, εστιάζει στην πρόληψη και στα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα με τεχνολογικά προηγμένα προϊόντα που προσφέρουν ταυτόχρονα περισσότερα από ένα οφέλη για την επιδερμίδα.

Το μικροβίωμα στη μάχη κατά της αστικής ρύπανσης

Την τελευταία πενταετία, η συστηματική μελέτη του μικροβιώματος -των καλών και των κακών μικροοργανισμών που «αποικίζουν» το δέρμα μας-, έχει προσφέρει στους επιστήμονες σημαντικές πληροφορίες για τη φυσιολογία του δέρματος όπως και νέους τρόπους αντιμετώπισης δερματολογικών παθήσεων όπως η ατοπία. Γνωρίζοντας ότι αυτό το αόρατο οικοσύστημα «εκπαιδεύει» το ανοσοποιητικό σύστημα του δέρματος και το προστατεύει από την εισβολή παθογόνων και επικίνδυνων οργανισμών οι επιστήμονες πιστεύουν ότι εκεί βρίσκεται και το κλειδί για την προστασία του από την αστική ρύπανση. Η καθημερινή έκθεση μας στους ατμοσφαιρικούς ρύπους της πόλης διαταράσσει την ισορροπία του μικροβιώματος και ευαισθητοποιεί την επιδερμίδα. Έτσι, οι ελεύθερες ρίζες που παράγονται μειώνουν την ικανότητα του δέρματος να επανορθώνει τις φθορές του και συγχρόνως το οξειδωτικό στρες που προκαλούν στα κύτταρα επιταχύνει τη γήρανσή τους. Η έρευνα λοιπόν έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη προβιοτικών και δραστικών συστατικών από ζυμομύκητες τα οποία συμβάλλουν στην αποκατάσταση της ισορροπίας μεταξύ καλών και κακών βακτηρίων. Τα συστατικά αυτά, θα τα δούμε το 2019 να ενσωματώνονται σε καινοτόμες “anti-pollution” καλλυντικές συνθέσεις, με στόχο την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος των κυττάρων, τη βέλτιστη λειτουργία του ευαίσθητου δέρματος και την αποτελεσματικότερη άμυνά του απέναντι στην περιβαλλοντική ρύπανση.

 

 

 

© Copyright 2019 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

   

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Lierac Premium La Cure

 

2019-04-10
And the winners are…

Πριν λίγες μέρες , σας προσκαλέσαμε να συμμετάσχετε στο νέο μας TestLab για να δοκιμάσετε την Premium...  

indie beauty

 

2018-01-22
Εσείς, πόσο…indie είστε;

Σας αρέσει να δοκιμάζετε προϊόντα από καινούργιες, άγνωστες μάρκες που ανακαλύψατε στο Instagram;...  

L' Oreal

 

2019-02-23
Ένα app για το μέλλον της επιδερμίδας σας

H L’Oréal επιχειρεί μια νέα προσέγγιση της ομορφιάς μέσα από τις σύγχρονες τεχνολογίες και...  

athleisure beauty

 

2017-12-08
Καλωσήρθατε στην εποχή του athleisure beauty

Οι millenials θέλουν να νοιώθουν και να δείχνουν όμορφες –στον καθρέπτη και στο… Instagram- την...  

Junk food και αναψυκτικά τύπου λάιτ, μελέτη

 

2015-09-13
Οι τηγανιτές πατάτες και… το φαινόμενο της αναπλήρωσης

Μια νέα επιστημονική μελέτη πάνω στις διατροφικές συνήθειες περισσότερων από 22.000 ενηλίκων στην...  

 

2015-03-21
​Σας είναι αδύνατον να κάνετε δίαιτα; Ίσως φταίει η… προσωπικότητά σας

Μια νέα επιστημονική μελέτη ρίχνει φως στη μυστική σχέση που συνδέει τις –κακές- διατροφικές μας...  

microbeads

 

2016-09-08
Καθαρίζουν την επιδερμίδα, ρυπαίνουν τις θάλασσες...

Τα μικροσφαιρίδια, οι μικροσκοπικοί συνθετικοί κόκκοι των απολεπιστικών, κυρίως, προϊόντων θα απειλήσουν...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;