CONNECT:  
           

Πλούσια, γερά μαλλιά...στο πιάτο

Αντωνία Θωμοπούλου Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015
Αντωνία Θωμοπούλου

 

healthy -hair Η ισορροπημένη διατροφή είναι βασικός παράγοντας για να διατηρούμε υγιή, πλούσια και όμορφα τα μαλλιά. Αρκεί η έλλειψη ενός και μόνο θρεπτικού συστατικού για να καταλήξουν άτονα, θαμπά και εύθραυστα. Γνωρίζοντας τι ακριβώς χρειάζονται μπορούμε λοιπόν να οργανώσουμε σωστά το καθημερινό μενού.

Σίδηρος και ψευδάργυρος. Τα δύο πλέον απαραίτητα μέταλλα τόσο για τον ανθρώπινο οργανισμό όσο και για το σωστό σχηματισμό της τρίχας και την ταχύτερη ανάπτυξη των μαλλιών. Η έλλειψη του πρώτου αποτελεί τη βασική αιτία τριχόπτωσης ενώ όταν υπάρχει ανεπάρκεια ψευδάργυρου τα μαλλιά καταλήγουν λεπτά και εύθραυστα. Πολύτιμη πηγή και των δύο στοιχείων είναι το κόκκινο κρέας. Με ισοδύναμη θρεπτική αξία τα φασόλια σόγιας και οι φακές είναι η εναλλακτική λύση για τους χορτοφάγους. Φροντίζουμε, μόνο, να τα συνδυάζουμε με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C για καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου.

Βιταμίνη D. Ο ρόλος της βιταμίνης D είναι ακόμη υπό εξέταση. Παρόλα αυτά υπάρχουν μελέτες που επισημαίνουν ενδεχόμενη σχέση στην ανάπτυξη της τρίχας. Βασική πηγή, βέβαια, της βιταμίνης D είναι ο ήλιος. Με το νου στην προστασία της επιδερμίδας - αν και δεκαπέντε λεπτά έκθεσης είναι αρκετά για τη σύνθεση της βιταμίνης D- η διατροφή μοιάζει να είναι πλέον…. μονόδρομος. Πολύτιμες λοιπόν πηγές της βιταμίνης D είναι τα λιπαρά ψάρια, ο κρόκος αβγού αλλά και τα δημητριακά όπως και το γάλα.

Πρωτεΐνες. Αποτελούν το βασικό συστατικό της τρίχας γεγονός που εξηγεί με τον καλύτερο τρόπο το λόγο για τον οποίο η έλλειψη τους προκαλεί τριχόπτωση. Κόκκινο κρέας, ψάρια, αβγά, γαλοπούλα, γαλακτοκομικά και φασόλια σόγιας θεωρούνται οι καλύτερες πηγές πρωτεϊνών αφού περιέχουν και τα εννέα αμινοξέα . Ενώ, με μικρότερη, ίσως, περιεκτικότητα αλλά πάντα πολύτιμες πρωτεϊνούχες τροφές είναι τα όσπρια, δημητριακά, ξηροί καρποί και λαχανικά.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ανήκουν στην κατηγορία των λιπαρών οξέων που είναι απαραίτητα στον οργανισμό. Ενυδατώνουν το δέρμα στο τριχωτό της κεφαλής και υγιές δέρμα σημαίνει γερά μαλλιά. Η έλλειψη τους συχνά είναι η αιτία για ξηροδερμία , πιτυρίδα, ξηρά μαλλιά και τριχόπτωση. Από το σύνολο των λιπαρών οξέων τα πιο σημαντικά είναι το λινελαϊκό οξύ και το άλφα-λινολενικό οξύ που βρίσκουμε στα λιπαρά ψάρια όπως είναι ο σολομός, το σκουμπρί , η ρέγγα ,ο κολιός, οι σαρδέλες, ο τόνος αλλά και τα ιχθυέλαια όπως επίσης και ο λιναρόσπορος, το σογιέλαιο και οι ξηροί καρποί.

Βιοτίνη. Ανήκει στις βιταμίνες της ομάδας Β από τις πιο βασικές για υγιή, πλούσια, γερά μαλλιά. Για να ενισχύσουμε τα αποθέματα του οργανισμού φροντίζουμε να καταναλώνουμε συκώτι, κρόκο αβγών, τυρί, γάλα, ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής αλέσεως, κουνουπίδι, πουλερικά, φακές, πράσινα μπιζέλια και σόγια.

 

 

 

© Copyright 2017 - Skingurus.gr

WHO IS WHO SKINGURUS    |    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

 

Disclaimer
Το περιεχόμενο των άρθρων και των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο www.skingurus.gr προορίζονται αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τη γνώμη των ειδικών (δερματολόγων, διαιτολόγων, γυμναστών κ.λπ.) αλλά ούτε και τη διάγνωση και τη θεραπεία. Αναζητήστε την επιστημονική συμβουλή του γιατρού σας ή άλλου επαγγελματία υγείας και μην αγνοήσετε ή τροποποιήσετε ποτέ την επιστημονική συμβουλή ή οδηγία ενός ιατρού, επειδή ενδεχομένως διαβάσατε κάτι διαφορετικό στο www.skingurus.gr. Η αποδοχή ή χρήση των όποιων πληροφοριών εμφανίζονται στο www.skingurus.gr γίνεται με αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
shampoing

 

2016-01-08
Είστε σίγουρες ότι λούζεστε σωστά;

Αναρωτιέστε γιατί όταν σας περιποιούνται στο κομμωτήριο, τα μαλλιά σας δείχνουν πιο ανάλαφρα, πιο...  

hair masks

 

2017-12-15
Μάσκες μαλλιών: 10 tips για υψηλές αποδόσεις

Ελέω πολλαπλών τεχνικών επεξεργασιών, life style επιλογών και δυσμενών περιβαλλοντικών συνθηκών...  

Heat styling

 

2016-09-22
Κάτι να καίει ….αλλά όχι τα μαλλιά.

Είναι τα μαγικά εργαλεία που φορμάρουν, ισιώνουν, κάνουν μπούκλες. Δυστυχώς, για να τα κάνουν όλα...  

SPLIT ends

 

2017-01-13
Ψαλίδα: μπορούμε να την αποφύγουμε;

Είναι η πιο χαρακτηριστική ένδειξη ότι δεν συμπεριφερόμαστε σωστά στα μαλλιά μας. Ο μοναδικός τρόπος...  

Hair colouring

 

2016-06-14
Μια βαφή παρακαλώ… για το σπίτι

Λίγο η κρίση, λίγο ο χρόνος που δεν περισσεύει, λίγο η ευκολία στην αγορά τους, οι βαφές μαλλιών...  

hair conditioner

 

2016-05-23
Ανατομία ενός κοντίσιονερ

Ακούγεται παράξενο αλλά πολλές γυναίκες- κι ακόμα πιο πολλές Ελληνίδες – αποφεύγουν να χρησιμοποιούν...  

oily hair

 

2017-02-01
Πάλι θέλω λούσιμο….

Μαλλιά που «λαδώνουν», μαλλιά χωρίς όγκο και ζωντάνια, που δείχνουν θαμπά και άλουστα, μια μόλις...  


ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ;